Uw woning verkopen: wij ontzorgen u volledig

Verkoop woning regio Nijmegen - verkooptraject

Bij de verkoop van uw woning zijn er veel zaken waar u aan moet denken. Vanzelfsprekend wilt u de hoogst mogelijke prijs voor uw woning, maar u wilt ook dat de kopende partij haar afspraken nakomt. Daarbij zijn er soms zaken die u aan uw woning kunt veranderen waardoor deze in waarde zal stijgen. Als professional ken ik de woningmarkt in Nijmegen en omstreken uitstekend en ik weet bovendien waar kopers en aankoopmakelaars naar kijken.

 

Woningverkoop doe ik samen met Beaufort makelaars. U heeft altijd mij als vast aanspreekpunt en ik sta altijd voor u klaar, ook 's avonds en in het weekend. Ik zorg voor de verkoop van A tot Z, dus naast adviezen en aanbevelingen zorg ik ook voor de uiteindelijke sleuteloverdracht en nazorg. 

Hieronder vindt u de stappen die we samen zetten om tot een succesvolle verkoop van uw woning te komen.

 

a. Vrijblijvend kenismakingsgesprek

U wilt natuurlijk weten wie ik ben en wat ik doe en ik wil graag alles over uw situatie en uw woning weten. We gaan dus eerst kennismaken met elkaar, waarbij u uw wensen en verwachtingen kunt uitspreken. Ik vertel u ook over de kostenopbouw van mijn werkzaamheden: wat zit er wel in en wat niet? Als we besluiten samen te werken om uw woning te verkopen leggen we dat vast en ga ik de marktwaarde van uw woning bepalen. 

 

b. Marktwaarde en strategie

Ik kijk naar de staat van uw woning, naar de pluspunten en eventuele tekortkomingen of gebreken. Omdat ik ook erkend taxateur ben, kan ik de waarde van uw woning heel goed bepalen. Op basis van mijn onderzoek ontvangt u een rapport waarin ik de waarde onderbouw. In het rapport beschrijf ik onder meer zaken als de staat van afwerking van uw woning, onderhoudstaat, verkoopprijs en/of vraagprijs van vergelijkbare objecten in de regio.

Samen bespreken we dit rapport en vervolgens bespreken we de strategie voor de verkoop. Het kan zijn dat u met enkele aanpassingen en relatief geringe kosten, uw woning een stuk aantrekkelijker kunt maken. En daarmee een hogere waarde kunt bereiken. Veel kopers vinden het immers prettig als ze zo min mogelijk werk hebben aan een nieuwe woning.

 

c. Verkoopklaar maken van uw woning

Naast eventuele aanpassingen die u heeft gedaan, moeten we er samen voor zorgen dat uw woning er zo aantrekkelijk mogelijk uitziet. De reden hiervoor is dat veel kopers niet 'door een huis heen kunnen kijken'. We moeten de mogelijkheden van uw woning daarom zo overzichtelijk mogelijk presenteren. En zo netjes mogelijk. Zodat potentiële kopers zichzelf al kunnen zien wonen in uw woning. Wij kunnen desgevraagd uw woning 'restylen' om de presentatie zo optimaal mogelijk te laten zijn.

 

d. Presentatie van uw woning

Als uw woning verkoopklaar is gaan we de eerder afgesproken strategie verder uitwerken. Ik vind het belangrijk dat we een strategie volgen die bij u en uw woning past. En bij de markt. In een krappe woningmarkt zullen we immers minder moeite hoeven te doen een geschikte koper te vinden dan in een overvloedige woningmarkt, waar we alle zeilen zullen bijzetten om juist úw woning snel te verkopen.

De meest bekende presentatie is Funda vanzelfsprekend. Maar we kunnen ook andere media inzetten, zowel online als gedrukt. In alle gevallen zorg ik voor goede foto's. Daarnaast kunnen we 360-graden-foto's en/of een film plaatsen bij de presentatie van uw woning. 

Belangrijk voor de verkoop zijn ook de exacte maten en inhoud van uw woning volgens de standaard NEN-normering. Daarbij is ook een kadastrale tekening van de ligging van uw woning en de grootte van uw perceel belangrijk om op te nemen in de presentatie. Ook daar zorg ik voor.

Ik schrijf een goede verkooptekst en zorg er vervolgens voor dat we alle gegevens en foto's zowel op Funda als in een digitale en papieren brochure netjes presenteren. Potentiële kopers kunnen zo iets tastbaars mee naar huis nemen na hun bezichtiging.

En natuurlijk plaatsen we ten slotte een bordje Te Koop. 

 

e. Begeleiding bij bezichtigingen

Nadat we uw woning op Funda (en eventueel in andere media) hebben geplaatst, zullen belangstellenden contact met mij opnemen. Ik houd u daarvan vanzelfsprekend op de hoogte. Samen plannen we de bezichtigingen in wanneer het u uitkomt. U mag daar bij zijn, maar dat hoeft helemaal niet. Vreemde mensen in je huis is immers eigenlijk helemaal niet zo leuk. En soms is het ook wel lastig om afstand te doen van een woning waar je al jaren in hebt geleefd, zeker als de reden van de verkoop niet zo prettig is.

Daarom zorg ik voor de rondleiding en ik zorg dat de belangstellenden alle nodige informatie krijgen. Bij veel belangstelling proberen we zoveel mogelijk bezichtigingen achter elkaar te plannen, zodat u niet telkens weer van alles hoeft te regelen.

 

f. Bieden en onderhandelen

Na de bezichtigingen vertel ik u wat mijn verwachting is van het verloop van het verkoopproces. Bij heel weinig belangstelling kunnen verschillende factoren een rol spelen en dan ga ik kijken welke oplossingen er zijn om uw woning nog aantrekkelijker te maken voor kopers.

Maar vaak zal al snel een eerste bod binnenkomen. Afhankelijk van de markt en de belangstelling zal het bod onder, op of zelfs boven de vraagprijs liggen. Vanuit mijn kennis van de markt kan ik u goed adviseren of een bod redelijk is, of juist helemaal niet. En kan ik namens u de eventuele onderhandelingen starten. Vanzelfsprekend altijd in nauw overleg met u.

De juiste prijs is natuurlijk belangrijk, maar zeker zo belangrijk is de vraag of de aspirant-koper de financiering rond kan krijgen en of er nog aanvullende voorwaarden zijn. Het zou zonde van de tijd zijn als u akkoord bent gegaan met een bod en dat later blijkt dat de koper de financiering totaal niet rond krijgt. 

 

g. Koopakte en voorwaarden

Nadat u akkoord bent gegaan met het bod, zal ik de koopakte opstellen. Het is gebruikelijk dat de koper ontbindende voorwaarden in een koopakte wil opnemen. Vanzelfsprekend zal ik daar nauwkeurig naar kijken en u daarvan op de hoogte brengen.  Ook kan het zijn dat de koper een taxatie moet laten uitvoeren om de hypotheek rond te krijgen, of een bouwkundige keuring wil laten uitvoeren. Ook dat zal ik begeleiden.

Als u akkoord gaat met de inhoud en voorwaarden van het koopcontract en heeft getekend, heeft u uw woning verkocht. De koper heeft na ondertekening nog 3 dagen wettelijke bedenktijd. Ik zorg vervolgens voor de overdracht van alle nodige gegevens aan de notaris. De notaris zal op zijn beurt alle zaken controleren, zoals eigendomsrecht, maar ook eventuele hypotheekschulden die verrekend moeten worden. 

 

h. Notaris en nazorg

Voordat uw woning definitief in handen komt van de koper, komt er een gezamenlijke eindinspectie, waar ik natuurlijk ook bij ben. De koper kan dan controleren of er niets veranderd is aan de woning. Belangrijk is dan ook om de meterstanden op te nemen. Als alles klopt en alle afspraken zijn nagekomen, vindt bij de notaris de definitieve overdracht plaats.

Het kan zijn dat u na de verkoop nog vragen heeft. U kunt mij ook na de verkoop altijd bellen.

 

Afspraak maken

Voor een afspraak voor de verkoop van uw woning kunt u mij direct bereiken onder nummer: 06-12361232 of via de mail: ekwakkernaat@vanbruggen.nl

 

 

Woningtaxatie
huisje.png

Als erkend taxateur verzorg ik de taxatie van uw woning zorgvuldig en snel. U ontvangt een volledig rapport voor de koop of verkoop van uw woning of voor uw hypotheekaanvraag.
Lees meer

Aan- en verkoop woning
verkocht.png

Graag begeleid ik u met de aankoop of verkoop van uw nieuwe woning. In een aantal persoonlijke gesprekken inventariseer ik uw wensen en gaan we alle mogelijkheden onderzoeken.
Lees meer

Verhuurbegeleiding
Aangekocht.png

Wilt u uw woning verhuren, dan kan ik u helpen de juiste huurders te vinden en u ondersteunen bij huurcontracten en andere afspraken die belangrijk zijn voor nu en in de toekomst.
Lees meer